Počítačové výukové programy
| |||||||||||||
Karel 98 [Objednávka, Učebnice] Cena: 290Kč / 590Kč | |||||||||||||
|
KAREL 98
Pro potřeby své základní školy jsem přepracoval pod Windows klasickou pomůcku
výuky strukturovaného programování. Doplnil jsem ji také o knihovnu do Turbo Pascalu,
která usnadní přechod k vyšším programovacím jazykům. Součástí je i sbírka zadání
a řešení příkladů sesbíraných na soutěžích v programování.
Karel je robot uzavřený ve městě 10x10 polí. V jeho světě existují pouze zdi,
značky a čtyři světové strany. Sám umí pouze udělat krok, otočit se vlevo
a položit nebo zvednout značku. Také umí rozpoznat zda na poli, kde stojí,
je nějaká značka, zda stojí před zdí a na jakou světovou stranu je natočen.
Pomocí Karla se mohou začít učit programovat i nejmenší děti bez znalostí
matematiky. Naučí se logicky myslet a hledat nejelegantnější řešení zdánlivě
velmi složitého problému. Zvyknou si správně členit a rozlišovat dílčí
problémy a hledat mezi nimi podobnosti.
První verze Karla se u nás objevila někdy před více než dvanácti lety.
Přesto se na mnoha školách ještě užívá a zkušení uživatelé tedy nejspíš
ocení sbírku úloh sesbíraných na soutěžích v programování a také některá
klíčová řešení.
Úplným začátečníkům první kroky usnadní
učebnice
postihující základy jazyka.
Žáci si také mohou změřit své schopnosti v každoročně pořádané soutěži
garantované ministerstvem školství.
Doplňující součástí je knihovna pro Turbo Pascal simulující Karlovo město,
která umožní plynule přejít k Pascalu.
|