Karel v Pascalu
Po otevření Turbo Pascalu 6 a vyšší verze si žáci vyvolají soubor KAREL.PAS.
Otevřený soubor obsahuje proceduru Dvůr, kde se inicializuje obsah města a
Karlova pozice na začátku programu.
Obsah města je uložený v poli 22 řetězcových proměnných o 30 znacích.
Každý znak určuje stav políčka Karlova města na x-tém řádku a y-tém sloupci.
Např. chceme-li do pravého horního rohu Karlova města umístit zeď, vložíme
v proceduře Dvůr do Mesto[1] na 30.pozici písmeno Z. Pět značek na pole
v pravém dolním rohu umístíme tak, že do Mesto[22] na 30.pozici napíšeme
číslo 5. Zmenšení města např. na 10x10 zajistíme takto: do Mesto[12] vložíme
na prvních 10 pozic písmeno Z, do polí Mesto[13]-Mesto[22] napíšeme Z na
11.pozici.
Vlastní program (pod záhlavím (****hlavní program****)) je vždy ve tvaru:
begin
Dvur;
.
.
.
repeat until KeyPressed;
end.
Mezi programové řádky Dvůr a repeat until KeyPressed se píše posloupnost
procedur (program), které si žáci definují pod hlavičkou (**podprogramy**).
Žák si píše vlastní program v Pascalu, přitom využívá příkazů Krok, VlevoVbok, Poloz a Zvedni z Karlovy
knihovny. Program, který si napíše, pak uvede do chodu pomocí nabídky
RUN. Snadno si tak zvykne na prostředí a práci v Turbo Pascalu.
Stáhnout ukázku >>
|