Popis programu
Karel je robot uzavřený ve městě 10x10 polí. V jeho světě existují pouze zdi,
značky a čtyři světové strany. Sám umí pouze udělat krok, otočit se vlevo
a položit nebo zvednout značku. Také umí rozpoznat zda na poli, kde stojí,
je nějaká značka, zda stojí před zdí a na jakou světovou stranu je natočen.
Vaším cílem je Karla naučit vykonávat složité úkoly jako přeskládat značky zadaným způsobem,
najít ve městě určité pole, projít určitým otvorem mezi zdmi a podobně.
Karel zná od narození pouze příkazy
VLEVO VBOK
KROK
POLOŽ
ZVEDNI
programové konstrukce
KDYŽ
OPAKUJ
DOKUD
- rekurzivní volání
a umí vyhodnotit podmínky
ZEĎ
ZNAČKA
SEVER
JIH
VÝCHOD
ZÁPAD
Pomocí této omezené množiny příkazů můžete Karla naučit cokoliv, co si jen dokážete vymyslet.
Např. Otočit se vpravo naučíte Karla jako:
POCHOP VPRAVO VBOK
VLEVO VBOK
VLEVO VBOK
VLEVO VBOK
KONEC
Třikrát vlevo vbok je přece to samé jako se otočit vpravo vbok. Na značky a cvičit.
Úplným začátečníkům usnadní první kroky
učebnice
postihující základy jazyka.
Doplňující součástí je knihovna pro Turbo Pascal simulující Karlovo město,
která umožní plynule přejít k Pascalu.
Stáhnout demo >>
Zapůjčit do školy >>
|