Provozní řád specifikuje práva a povinnosti subjektů užívajících, spravujících a provozujících IKI. Hned na úvod v článku 1. je nově stanoveno právo školského zařízení rozhodnout o využívání IKI nad rámec rozsahu definovaného v Provozním řádu při dodržení základních povinností stanovených v článku 5. (zákaz poškozování, rozebírání, narušování bezpečnosti). Ředitel školy má tedy nově právo rozhodnout o využívání IKI nad rámec rozsahu definovaného v Provozním řádu. Toto právo mu například umožňuje povolit na SKP instalaci výukového software, který není ze strany GD považován za schválenou aplikaci.
V článku 3. bodě 3.5 se tato možnost promítá do činnosti ICTK správce, který může na základě rozhodnutí ředitele školského zařízení vykonávat činnosti nad rámec oprávnění stanovených v Provozního řádu nebo může tyto činnosti objednávat prostřednictvím Zákaznického centra GD jako nadstandardně vyžádanou údržbu, kterou GD provede na náklady školského zařízení. Současně je však ICTK správci stanovena povinnost v případě plné nebo částečné nedostupnosti některé z dodávaných služeb způsobené činností prováděnou nad rámec Provozního řádu přijmout taková opatření, která povedou k odstranění příčiny nedostupnosti služby, případně s využitím technických a systémových nástrojů, jimiž byl vybaven, zabezpečit obnovení systémových nastavení IKI. Teprve tehdy, když správce ICTK není schopen tuto závadu vlastními silami odstranit (obnovením operačního systému stanice z obrazu dat), je školské zařízení povinno zaplatit servisní zásah GD, který si vyžádá standardním způsobem.
V článku 6. je nově popsán postup hlášení a odstraňování závad IKI, tak jak vyplývá ze smluvních vztahů. V bodě 6.9. je definována neopodstatněně vyžádaná údržba, kterou je školské zařízení povinno hradit.
Nový Provozní řád dává nyní jednotlivým školám větší míru svobody, ale spolu s tím také větší míru zodpovědnosti, při využití IKI. Přistoupení na nový Provozní řád je pro každou školu dobrovolné a provede se podepsání dodatku ke školou již uzavřené Prováděcí smlouvě.
Mgr. Miroslav Blažek, vedoucí kanceláře P III