Kontakt
|
Tomáš Holubec
Ústí 116, 755 01 Vsetín
IČO: 68152833
info@holubec.cz
tel./fax: 571 419 428
GSM: +420 603 773 306
Bank. spojení: BRE Bank S.A. č. ú: 670100-2209394337/6210
| |
|
Zeměpis ČR,Evropa,Svět1. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 2. Jakub Trojan, Komplexní recenze 3. Jakub Trojan, dodatek ke Komplexní recenzi 4. Posudek souboru výukových počítačových programů 5. Patrik Malina, PC World 7/2001 6. Marek Šalanda, Computer 2/2000 7. Svět počítaců 5/2003 8. Oblastní komise SOČ 9. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 10. Mgr. Jana Novosadová - Oficiální recenze pro e-gram
Evropská unie1. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 2. Ing. Petr Koza - Oficiální recenze pro e-gram
Anorganická chemie1. Mgr. Kateřina Blažová - Oficiální recenze pro e-gram 2. Mgr. Ivana Hlavínová - Oficiální recenze pro e-gram
Pracovní listy do zeměpisu1. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 2. Mgr. Ivana Hlavínová - Oficiální recenze pro e-gram
PC Autoškola1. PC WORLD, Říjen 2001 (druhý článek) 2. David Procházka, tiscali.cz 30.11.2001 3. David Procházka, Computer 7/02 4. Ohlasy uživatelů
Praktické zkušenosti s programy na ZŠ:
Programy Světová orientace a Zeměpis ČR máme na naší škole nainstalovány od roku 1996.
Původní verzi v DOSu jsme v roce 1997 vyměnili za novou ve Windows, což usnadňuje
přístup k programům i těm vyučujícím, kteří mají minimální znalosti s prací na PC.
Programy využíváme v nepovinných hodinách informatiky i ve vyučování zeměpisu.
Výhodou programů je dvojí režim ukazování na mapě / doplňování jmen, což umožňuje
oboustranné procvičování orientace na mapě, i když žáci s menší zkušeností s psaním
na klávesnici, raději volí režim ukazování.
Průběžná informace o úspěšnosti žáky vhodně motivuje, stupeň náročnosti jsme si však
upravili pro podmínky naší školy (ZŠ), což některé jiné programy neumožňují.
Programy vyučující využívají hlavně k učení a procvičování, některé volby
i ke zkoušení (ukazování států,měst,řek,....testy).
Výhodou je, že program chyby nejen počítá, ale i eviduje záměny, takže na závěr může
vyučující posoudit, zda jde o chyby podstatné nebo ne. Záměnu Beninu a Toga nemusí
vyučující pak považovat za chybu a hodnocení udělené počítačem může zlepšit.
V porovnání s jinými programy správně určené pojmy z mapy nemizí a tím se práce pro žáky
v závěru nezjednodušuje.
Podrobně vypracované geomorfologické členění ČR napomáhá žákům správně se orientovat
na obecně fyzické mapě ČR a zvládnout tuto náročnou kapitolu v učivu 8. ročníku.
Podrobná mapka s hraničními přechody ČR je výbornou pomůckou pro rozšíření znalostí žáků
zejména dnes, v době rozmachu cestovního ruchu.
Mezi žáky jsou oblíbené křížovky a spojovačky.
ZŠ Vsetín-Rokytnice Mgr.Hana Pečínková
|