Zeměpis ČR,Evropa,Svět1. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 2. Jakub Trojan, Komplexní recenze 3. Jakub Trojan, dodatek ke Komplexní recenzi 4. Posudek souboru výukových počítačových programů 5. Patrik Malina, PC World 7/2001 6. Marek Šalanda, Computer 2/2000 7. Svět počítaců 5/2003 8. Oblastní komise SOČ 9. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 10. Mgr. Jana Novosadová - Oficiální recenze pro e-gram
Evropská unie1. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 2. Ing. Petr Koza - Oficiální recenze pro e-gram
Anorganická chemie1. Mgr. Kateřina Blažová - Oficiální recenze pro e-gram 2. Mgr. Ivana Hlavínová - Oficiální recenze pro e-gram
Pracovní listy do zeměpisu1. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 2. Mgr. Ivana Hlavínová - Oficiální recenze pro e-gram
PC Autoškola1. PC WORLD, Říjen 2001 (druhý článek) 2. David Procházka, tiscali.cz 30.11.2001 3. David Procházka, Computer 7/02 4. Ohlasy uživatelů
Oficiální recenze č.2 pro www.e-gram.cz
B Hodnocení technických aspektů
B1 Obtížnost instalace
Instalace programu je jednoduchá a rychlá.
B2 Využití multimedií
Program využívá vhodnou grafiku, hudbu je možno pustit na pozadí.
B3 Spolehlivost průběhu SW
Během testování programu se nevyskytly žádné problémy. Program jsem testovala s žáky 8. a 9.tříd ZŠ v počítačové síti Indoš.
Závěr
Doporučuji.
C Hodnocení didaktických aspektů
C1 Shoda s osnovami
Program vyhovuje osnovám základní školy a víceletých gymnázií. V programu je rozšiřující kapitola Poznávání vědců. V kapitole Spojovačky je propojeno učivo fyziky, mineralogie a petrologie.
C2 Aktivizace žáka
Aktivizace žáků je dostatečná, žáci si mohou volit ze tří úrovní obtížnosti a v jednotlivých kapitolách Značky prvků, Názvy sloučenin, Doplňování rovnic, Vyčíslování rovnic i počet příkladů.
C3 Didaktické metody
Program je určen k opakování a prohlubování získaných vědomostí. Neobsahuje výklad učiva. Je možno ho použít k testování žáků nebo ke skupinové práci.
Je vhodným programem pro práci s interaktivní tabulí.
Vyučující může využít doporučenou klasifikační stupnici nebo navolit svou.
C4 Přiměřenost věku
Program odpovídá nejen žákům 8. a 9.tříd, ale také studentům nižších ročníků gymnázia.
C5 Vytvoření zpětné vazby pro žáka
Žák je informováno správnosti svých odpovědí okamžitě, při chybě se zobrazí správná odpověď. Po celou dobu práce s programem žák vidí jednoduchou statistiku správných a špatných odpovědí.
Na závěr je možno vytisknout statistiku i s přehledem opravených chyb.
Závěr
Doporučuji.
D Hodnocení obsahových aspektů
D1 Množství dat a informací
Program je rozdělen do kapitol: značky prvků, názvy sloučenin, doplňování rovnic, vyčíslování rovnic, spojovačky a poznávání vědců. Každá kapitola obsahuje další podkapitoly. Příkladů na procvičování je velké množství.
D2 Správnost dat a informací
Během testování jsem neobjevila žádné věcné chyby.
D3 Aktualizace dat a informací
Podle informace výrobce programu je možno na návrhy učitelů program doplnit a rozšířit. Jedná se o otevřený program.
Aktualizace a rozšíření jsou distribuovány stažením instalačního souboru z internetu.
Závěr
Doporučuji.
E Uživatelská přívětivost
E1 Navigační vlastnosti programu
Ovládání programu je jednoduché. Orientace zcela přehledná.
E2 Účelnost grafiky
Grafika je vhodně zvolená.
E3 Estetika programu
Volba grafiky je vhodná a odpovídá věku žáků. Žáci se mohou plně soustředit na práci.
Většina žáků si poslechovou hudbu na pozadí vypnula.
Závěr
Doporučuji.
F Užitná hodnota programu
Závěr
Jedná se o zdařilý program, dobře slouží svému účelu, pro který byl vytvořen.
G Celkové hodnocení
Schvaluji a doporučuji.
18.4.2005
Mgr. Ivana Hlavínová, ZŠ Krupka
|