Zeměpis ČR,Evropa,Svět1. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 2. Jakub Trojan, Komplexní recenze 3. Jakub Trojan, dodatek ke Komplexní recenzi 4. Posudek souboru výukových počítačových programů 5. Patrik Malina, PC World 7/2001 6. Marek Šalanda, Computer 2/2000 7. Svět počítaců 5/2003 8. Oblastní komise SOČ 9. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 10. Mgr. Jana Novosadová - Oficiální recenze pro e-gram
Evropská unie1. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 2. Ing. Petr Koza - Oficiální recenze pro e-gram
Anorganická chemie1. Mgr. Kateřina Blažová - Oficiální recenze pro e-gram 2. Mgr. Ivana Hlavínová - Oficiální recenze pro e-gram
Pracovní listy do zeměpisu1. Mgr. Karel Fischer - Oficiální recenze pro e-gram 2. Mgr. Ivana Hlavínová - Oficiální recenze pro e-gram
PC Autoškola1. PC WORLD, Říjen 2001 (druhý článek) 2. David Procházka, tiscali.cz 30.11.2001 3. David Procházka, Computer 7/02 4. Ohlasy uživatelů
Oficiální recenze č.1 pro www.e-gram.cz
B Hodnocení technických aspektů
B1 Obtížnost instalace
Instalace programu je velmi jednoduchá. Po vložení CD do mechaniky se otevře okno, kde si mohu zvolit zda spustím program přímo z CD nebo zda instaluji na pevný disk. Instalace proběhla rychle a bez problémů.
B2 Využití multimedií
Program obsahuje pracovní listy ze zeměpisu. Jde o pomůcku pro učitele.
B3 Spolehlivost průběhu SW
Po celou dobu program pracoval bez problémů, je velmi stabilní a spolehlivý.
Závěr
Schvaluji
C Hodnocení didaktických aspektů
C1 Shoda s osnovami
Celý program je rozdělen do tří skupin – 6., 7. a 8.třída. Každá skupina obsahuje tématické okruhy, které korespondují s okruhy osnov zeměpisu v jednotlivých ročnících. Pro jednotlivá témata je připravena řada pracovních listů, jejichž obsah odpovídá osnovám na základních i středních školách.
C2 Aktivizace žáka
SW obsahuje pracovní listy s volnými místy. Žáci doplňují pracovní listy, využívají práci s mapou.
C3 Didaktické metody
Pracovní listy je možné využít k individuální i skupinové práci. Velkou motivací je využití interaktivní tabule.
C4 Přiměřenost věku
Pracovní listy zohledňuje probírané učivo v jednotlivých ročnících. Je úměrné věku žáků.
C5 Vytvoření zpětné vazby pro žáka
Žáci si probírané učivo zopakují.
Závěr
Doporučuji
D Hodnocení obsahových aspektů
D1 Množství dat a informací1
Program obsahuje velké množství pracovních listů. Na každém listu je řada úkolů. Pokud učiteli chybí nějaké téma, může si vytvořit pomocí jednoduchého grafického editoru nový pracovní list nebo si může opravit jen některé úkoly v pracovním listu. Tím si rozšiřuje množství pracovních listů.
D2 Správnost dat a informací
V pracovních listech, které jsme s učiteli prohlíželi, jsme nenašli žádné obsahové chyby. Pokud učitel chybu nalezne, může ji lehce odstranit.
D3 Aktualizace dat a informací
Výrobce na svých webových stránkách umisťuje aktualizace svých programů.
Závěr
Doporučuji
E Uživatelská přívětivost
E1 Navigační vlastnosti programu
Základní okno je rozděleno na tři části. V první části jsou skupiny – ročníky, v druhé části seznam pracovních listů a ve třetí části je náhled vybraného pracovního listu. V dolní části je umístěna navigační lišta pro volbu – editace, prohlížení, tisk, konec.
Ovládání je velmi jednoduché a srozumitelné.
E2 Účelnost grafiky
Grafika je vyhovující a odpovídá požadavkům programu.
E3 Estetika programu
Estetika je dobrá, vyhovující, navigace je jednoduchá.
Závěr
Doporučuji
F Užitná hodnota programu
Závěr
Schvaluji
Mgr. Ivana Hlavínová, ZŠ Krupka
|